תהליך הדרכת הורים

שינוי משמעותי של האקלים בבית באמצעות תהליך ליווי פרטני להורים לילדים בגילאי 0-18
התהליך מנוהל בצורה נינוחה תוך לימוד פרקטי של כלים חשובים להורים.

הדרכת הורים מאפשרת לזוג הורים או להורה יחיד למקד את הקשיים בבית, לאבחן את הערכים החשובים עבורם ולקבל כלים יישומיים על מנת לשמור על תקשורת פתוחה, אוירה מעצימה ומכבדת בבית, להגדיל שיתוף פעולה ולגדל ילדים עצמאיים אחראיים ובעלי תחושת ערך טובה.

הדרכת הורים פרטנית זהו תהליך קצר וממוקד, התואם את הצרכים של המשפחה בנקודת זמן ספציפית. יחד עם זאת, הראייה היא לטווח הארוך במטרה לשפר את האווירה הכללית ואת איכות החיים בבית. חשוב לי להוציא את ההורים בתום התהליך מודעים יותר, בטוחים בעצמם ובתפקיד ההורי שלהם, בעלי אג'נדה חינוכית ברורה, כך שיוכלו ליישם את הדברים במצבים שונים נוספים בעתיד גם כאשר הילדים גדלים.

שיתוף של אמא אחרי הדרכת הורים:

תחילת התהליך:
במפגש הראשון אני נוהגת להכיר את המשפחה ולאסוף מידע: מי גר בבית, גילאי הילדים, תכונות אופי של כל ילד, חוזקות ואתגרים. אני בודקת את אופי היחסים בין האחים והאופן שבו ההורים מגיבים, במטרה לקבל תמונה רחבה לגבי ערכי המשפחה ומטרות ההורים.
כבר במפגש הראשון אנחנו ממקדים את הקשיים וההורים מקבלים תמונה כללית וכיווני פעולה אפשריים.

מפגשים 2-6
במפגשים הבאים אנו לוקחים כל אתגר שמודגם ע"י ההורים בעזרת סיטואציות שחוזרות על עצמן, בודקים את התנהגות הילד ותגובות ההורה. במפגשים אלה ההורים מקבלים ידע על השלב ההתפתחותי בו הילד או הילדה נמצאים ולומדים להסתכל על אותה סיטואציה מעוד זוויות ראייה כך שהפרספקטיבה והידע שלהם מעמיקים ומתרחבים.
הדבר מאפשר להם לפרש באופן שונה את האתגר ומנגיש להם דרכי פעולה אחרות שאותן הם מקבלים ממני כשעורי בית להתנסות לשבוע הקרוב.
בין מפגש למפגש ההורים מתנסים בדרך פעולה חדשה תוך הידע וההבנה שצברו ומגיעים למפגש הבא עם תובנות נוספות מהשטח.
כל מפגש מאפשר להורים ליישם, להתאמן ולדייק את הכלים שקיבלו וכך לבדוק מה עובד יותר ומה פחות רלוונטי כרגע. במידה וההתמודדות במהלך השבוע נעשית נינוחה יותר אנחנו ממשיכים לעבוד על האתגר הבא.

חשוב לציין שפעמים רבות האתגרים בבית שלובים זה בזה, והעבודה היא לא תמיד ליניארית כפי שניתן לחשוב, אחרי הכל מדובר ביחסים. לעיתים מה שקורה בפועל הוא צעד אחורה ושני צעדים קדימה.

מפגש סיכום
במפגש הסיכום אנחנו עושים סקירה של העקרונות ומחדדים את צרכי הילדים תוך דגש על החזון ההורי שבנינו במהלך התהליך.
בסוף תהליך קצר יחסית הורים מצליחים ליישם את הידע שקיבלו ואת הכלים באופן שבו הם מכילים אותם גם על סיטואציות אתגריות עתידיות גם לאחר שסיימו את ההדרכה איתי ובאופן עצמאי.

משפחה היא דבר דינמי, עם השנים הילדים גדלים ואנחנו משתנים, אתגרים תמיד יש ותמיד יהיו.
ברגע שלהורים יש חזון, ידע, כלים ועקרונות יסוד להתנהלות, הם יכולים לקחת את אותם עקרונות שהצליחו ליישם במהלך ההדרכה וליישם אותם גם באתגרים החדשים שמופיעים עם השנים בהתאם לשינויי הגיל. במטרה להמשיך להוביל את המשפחה באופן נעים לכולם ולגדל ילדים עצמאיים, אחראיים ובעלי תחושת ערך טובה.

במידה ואתם חושבים שתהליך כזה יכול לסייע לכם ויש לכם את הרצון והמוטיבציה לעשות שינו בבית
אתם מוזמנים להתקשר אלי ואשמח לעזור
אורלי