הדרכת הורים לגיל הרך

הגיל הרך בדרך כלל מוגדר מרגע הלידה ועד גיל הכניסה לבית הספר היסודי. זהו טווח גילאים רחב, שבו התינוק או התינוקת הופכים מעוללים שאינם מסוגלים ותלויים בהוריהם באופן מלא, לילדים עצמאיים, בעלי דעות ורצונות, ילדים שיכולים לבטא את עצמם במילים, ליצור, לתקשר עם אחרים, ולהיות יצורים חברתיים בתוך השדה החברתי.

זהו טווח גילאים הכולל בתוכו שינויים רבים ומשמעותיים. זו בעצם התקופה בה מתחילה להתעצב האישיות של הילד/ה. תקופה שבה הם רוכשים שפה, רוכשים כישורים חברתיים, לומדים להביע את עצמם, לומדים כללי התנהגות כמו הגיינה אישית, גבולות – מה מותר ומה אסור, ואיך בעצם מתנהגים בחברה שלנו.

בטווח הגיל הזה חווים הילדים את גיל ההתבגרות הראשון (סביב גיל שנתיים, הידוע גם כגיל שנתיים הנורא Terrible Twos) הם מתחילים תהליך של הפרדות מההורים (תהליך שנמשך בעצם גם מעבר לגיל הרך ומסתיים כבוגר עצמאי לחלוטין היודע לתפקד בחברה מחוץ לבית ההורים) בשלב זה הילדים הצעירים רוצים לעשות הכל לבד, מה שעלול להיות מאתגר מאוד עבור ההורים כאשר התינוק החמוד, הנעים שלהם וחסר הנסיון, הופך להיות דעתן, צרחן, עקשן ודוחה כל נסיון של עזרה מצידם.

הסוגיות העיקריות איתם הורים לילדים בגיל הרך מתמודדים הם: הצבת גבולות, סמכות הורית, העצמת ילדים, עונשים, יחסי אחים, שיתוף פעולה בבית, מאבקי כוח, משחקי שליטה, תשומת לב יתרה, מעברים (מסגרות – גן בית ספר, דירה) תחרותיות, שינויים במשפחה כמו הולדת אח או אחות חדשים, ביטחון עצמי, שקרים, תוקפנות ועוד.

בתהליך הדרכת הורים לילדים בגיל הרך ההורים מקבלים ידע חשוב בהבנת הצרכים הנפשיים של הילדים וכלים להתמודד עם אתגרים כך שיאפשרו לילדים להתפתח כאנשים עצמאיים, אחראיים, ובעלי תחושת ערך טובה.

הדרכת הורים שאני מנחה, מיועדת להורים שיש להם רצון ומוטיבציה ליישם שינוי על מנת לקדם חיים נינוחים ונעימים במשפחה, וליצור הרגלים בריאים בתקשורת בין בני הבית לטווח הארוך.

לפרטים נוספים ומידע על התהליך מוזמנים להתקשר
אורלי
052-5550445